Aanmeld- en intakeproces

Er vindt altijd een telefonische screening plaats door 1 van onze behandelaren met u en/of uw kind. Daarin kijken we of wij een passend aanbod hebben voor uw hulpvraag. Vervolgens wordt er een intake gepland. Tijdens de intake worden diverse onderwerpen besproken om een volledig beeld te krijgen van de hulpvraag. Er wordt opnieuw gekeken naar mogelijke risico’s en er wordt besloten of er informatie opgevraagd moet worden bij andere instanties. Na de intake wordt een beschrijvende diagnose opgesteld en een behandelvoorstel gedaan. Dit wordt besproken in een multidisciplinair overleg en vervolgens met u en/of uw kind.

Wachtlijst

Als er een wachtlijst is, worden individuele afspraken gemaakt met de cliënt over het beheer van vastgestelde risico’s tijdens de wachttijd. De wachtlijst wordt opgeroepen op volgorde van aanmelding, maar uitzonderingen kunnen worden gemaakt voor urgente gevallen.

Dossier

Voor elke cliënt die een screening heeft ondergaan, is er een elektronisch cliëntendossier beschikbaar in Incura. Bij een positief behandeladvies is er ook een behandelplan aanwezig in het dossier.

Dit proces waarborgt dat elke cliënt bij Pamoja GGZ een grondige en zorgvuldige beoordeling krijgt, waarbij de veiligheid en het welzijn van de cliënt centraal staan.