Aanmeld- en intakeproces
Screening, intake en behandeling bij Pamoja GGZ
Bij Pamoja GGZ begint elke behandeling met een telefonische screening. Eén van onze behandelaren neemt telefonisch contact met jou/jullie op om samen te kijken of ons zorgaanbod past bij de hulpvraag. Deze eerste kennismaking is een belangrijk onderdeel van ons intakeproces binnen de geestelijke gezondheidszorg.
Na de screening plannen we een intakegesprek. Tijdens dit gesprek bespreken we verschillende onderwerpen om een compleet beeld te krijgen van de situatie en de zorgvraag. We bekijken of er sprake is van risico’s en of er aanvullende informatie nodig is van andere hulpverleners of instanties. Op basis van deze intake stellen we een beschrijvende diagnose op en doen we een voorstel voor een persoonlijk behandelplan. Dit voorstel wordt besproken in ons multidisciplinair overleg en daarna zorgvuldig met jou/jullie doorgenomen.
Wachtlijst bij Pamoja GGZ
Is er op het moment een wachtlijst voor behandeling? Dan maken we samen met jou/jullie afspraken over hoe eventuele risico’s in de wachttijd het best kunnen worden opgevangen. De wachtlijst wordt in principe op volgorde van aanmelding behandeld. In urgente situaties kunnen we hiervan afwijken.
Dossier en behandelplan
Na de screening wordt er voor iedere cliënt een elektronisch dossier aangemaakt in HCI, ons beveiligde systeem voor cliëntregistratie. Krijg je een positief behandeladvies? Dan voegen we daar ook het behandelplan aan toe. Zo zorgen we voor een veilige, overzichtelijke en goed afgestemde behandeling.
Bij Pamoja GGZ vinden we het belangrijk dat jij je gehoord en serieus genomen voelt. We werken zorgvuldig en professioneel aan een traject dat past bij jouw situatie en die van je kind.